본문 바로가기
새로운 세계/영어 한마디..

비지니스 영어 이메일 보낼 때 유용한 문장들 #1

by 영국사는 크리스 2021. 3. 6.

Subject line

짧고 간결하지만 중요한 것을 놓치지 말아야..

 

Salutations (인사말)

인사말은 절대로 빼먹지 말자.

 

Dear Mr./Ms. Thomas (formal) 

To whom it may concern (formal - 이메일을 받는 사람을 특정할 수 없는 경우에는 )

 

처음 보낼때는 위에 글처럼 형식을 갖추어 보내는 것이 좋다. 

하지만 영어권 사람들은 어느 정도 익숙해진 뒤에는 Hello Alex (semiformal, informal) 나 Hi Alex (informal) 라고 가벼운 인사말을 써서 보내고는 하니, 그럴 경우 함께 가벼운 인사말을 써줘도 무방하다. 

 

Reason for sending email 

이메일을 보내는 이유를 명시하라 .


I am writing thie email to you for / because...
i am writing to inform you..
I am writing to you on behalf of...

I am writing in reply to your enquiry about…


Say Thank you

답장을 받았다면 꼭 그에 대한 감사 인사를 하라.


Thank you for replying to my email. (Formal)

Thank you for getting back to me (semil formal)


Thanks so much for your email! (informal)

Say Sorry

만약 답장을 늦게 보내거나 일처리가 늦어지는 경우 사과의 말을 잊지 말자.

 

I apologize for my delay in replying to your email.
I'm sorry for the delay in getting back to you..
I am sorry for not getting back to you sooner …

 

첨부 파일이 있을 경우
Please find attached the document you requested.

 

Ending 

끝맺음 

 

Thanks for taking time to read this email.  

이메일을 읽어준 것에 대한 감사 인사를 전한 뒤 답장을 기다린다거나, 질문이 있으면 메일을 보내달라는 말로 마무리한다.

 

I look forward to hearing from you.

Please do not hesitate to contact me should you require further information / questions. 

 

끝인사 

 

Best regards

Kindest regards,

Sincerely (formal - 이메일보다는 편지에 더 적합하다)
Yours faithfully (상당히 형식적인 인사말로 처음 메일을 보낼 때 사용하고는 한다.)

댓글